ŠKOLA – OSOBNI RAZVOJ

  1. O školi:

 

Škola za integrativni osobni razvoj i terapijski rad jest četverogodišnji program edukacije iz područja integrativne psihologije, tjelesno orijentirane terapije i duhovnosti.

 

Kroz četverogodišnji program polaznici škole susreću se sa cjelovitim pregledom vodećih psihoterapijskih pravaca iz teorijske i praktične, to jest iskustvene perspektive. U svome radu škola je za razliku od formalnog obrazovnog sustava dominantno orijentirana na tehnike učenja koje se temelje na vlastitom iskustvu, pa je stoga i teorijski dio nastave redovno popraćen praktičnim vježbama. Takvom tehnikom učenja škola pristupa svakom pojedinom polazniku individualno, to jest naglasak edukacije stavljen je na individualnu i osobnu primjenu stečenih znanja. To ujedno znači i da su tehnike učenja uz mentalno, orijentirane i na emocionalno i tjelesno učenje.

 

Škola je namijenjena svim punoljetnim odraslim osobama bez obzira na prethodno obrazovanje koje su predane i zainteresirane za vlastiti osobni razvoj. Ona je program koji nudi pojedincima zainteresiranim za istraživanje samog sebe siguran prostor, stručno vodstvo i podršku za otkrivanje vlastitih dubljih slojeva i obrazaca, približavanje stvarnome sebi, otkrivanje vlastite biti i preuzimanje odgovornosti za vlastiti život i mogućnost njegove kreacije.

 

Bez obzira upisuju li školu kao oblik stručnog usavršavanja nakon studija iz područja psihologije i duhovnosti ili im je ovo prva edukacja u tom području, polaznici su primarno podržani u primjeni stečenih znanja za vlastiti osobni razvoj.

 

 

  1. Pregled programa:

 

Psihodinamika – Objektni odnosi

  • Teorija vezivanja
  • Rani razvoj djeteta
  • Psihotrauma
  • Obiteljske konstelacije
  • Jungijanska integrativna analiza snova

 

Tjelesno orijentirani terapijski rad

  • Neorajhijanska Core energetika – rad sa pokretom, vibracijama, dahom i glasom
  • Karakterne obrane
  • Tijelo i psihodinamika – međuodnos
  • Terapija plesom i pokretom

 

Duhovni rad – ljudska višedimenzionalnost

  • Tijelo, energija i svjesnost – međuodnos
  • Teorije ljudske svijesti
  • Duhovna psihologija po Pathworku
  • Wilberova mapa svijesti
  • Integrativna duhovnost
  • Energetska tijela i svjesnost
  • Maska, Niže Ja, Više Ja
  • Ego i esencija

 

Unutar metodologije rada program se izvodi kroz metode tjelesno-orijentirane terapije to jest individualni i grupni procesni rad. Uz teorijski aspekt, program se temelji na osobnom iskustvu polaznika.

 

1.godina

 

Na prvoj godini upoznajemo polaznike s osnovama psihodinamike. Stječu se prva znanja iz objektnih odnosa – ranog razvoja djeteta i utjecaja ranih iskustava na kasniji doživljaj svijeta i odnosa. Savladava se gradivo iz neoreichijanske tjelesno orijentirane psihoterapije. Također, uči se analiza karaktera te teorija pet karakternih struktura. Ova znanja osnove su neoreichijanskih terapijskih principa. Polaznicima se daje osnovna mapa nivoa svijesti kao model rada iz integrativne i transpersonalne psihologije po K. Wilberu.

Od tjelesno energetskog pristupa upoznajemo se sa konceptom uzemljenja u psihološkom, tjelesnom i energetskom smislu kao bazičnom preduvjetu za osjećaj sigurnosti i stabilnosti. Također radimo s osnovama energetskog rada po metodama Barbare A. Brennan i Rosalyn Bruyere.

Glavno obilježje prve godine je građenje osjećaja sigurnosti kako unutar sebe tako i u grupi.

 

2.godina

 

Nakon procesa stvaranja sigurnosti, na drugoj godini ulazimo dublje u područje nesvjesnog. Susrećemo se sa manje svjesnim, sjenovitim dijelovima našeg bića. Kroz sigurno vođenje i podršku otvaramo mjesta koja nas najviše plaše i koja su nam najmanje prihvatljiva. Učimo prepoznati i prihvatiti vlastita nesavršena mjesta i započinjemo proces dublje transformacije, stvarne integracije i postizanja veće osobne autentičnosti. Koristimo jungijanski model sjene u razumijevanju i transformaciji područja osobnog nesvjesnog te učenja Pathworka kroz mapu Maske, Nižeg Ja i Višeg Ja. Nastavljamo sa upoznavanjem karakternih obrana i gradimo kapacitet za veći emocionalni kontejner kako bismo mogli susresti snažnije osjećaje i imali veći energetski protok.

 

3.godina

 

Na trećoj godini učimo složenije psihodinamičke principe i teorije. Ulazimo u svijet psihotraume i načina rada s ovom najneugodnijom psihološkom pojavom. Na ovoj godini polaznike podržavamo u izgradnji te prihvaćanju vlastitog autoriteta i osjećaja osobne moći. Upoznajemo se s dimenzijom namjere kao najvažnije komponente za kreaciju vlastitog života. Nakon dvije godine polaznici postaju svjesni da je njihov život vlastita kreacija. Sad već imaju dovoljno znanja da iz uloge žrtve mogu postati stvaraoci svoje stvarnosti. Počinjemo sa upoznavanjem sa psihološkim značajem ljudske seksualnosti te kako se ona može koristiti za osobni razvoj. Za one koji žele svoj život posvetiti radu s ljudima, učimo ih metodologiji i osnovama terapijskog rada. Taj trening se nastavlja sve do kraja četvrte godine. U razumijevanju slikovitog, metaforičko-simboličkog jezika snova, fantazija i imaginacija polaznike upoznajemo se analizom snova po jungijanskom principima.

 

4.godina

 

Završna godina obilježena je spoznajom o vlastitoj esenciji i transcendenciji ega i njegovih ograničenja – tko smo u našem nebranjenom, stvarnom ja kada se proširimo izvan naših ego ograničenja. Produbljujemo rad se s dimenzijom namjere, najvažnije komponente za kreaciju vlastitog života. Dublje upoznajemo psihološki značaj ljudske seksualnosti te kako se ona može koristiti za osobni razvoj. Također upoznajemo kako možemo povećati svoj kapacitet za užitak. Od ostalih tema učimo o graničnom poremećaju i narcizmu te se bavimo temama završetka. Produbljujemo znanja i vještine u području terapeutskog rada i početka rada s ljudima.

Na kraju pišemo završni rad i uspješno završavamo 4-godišnji ciklus školovanja.

 

I. godinaII. godina
• core vježbe
• uzemljenje
• srčani kontakt
• karakterne obrane – shizoidna, oralna, mazohistička
• čitanje tijela
• unutarnji svjedok
• unutarnji kritičar
• podosobnosti
• čakre, energetska tijela i slojevi
• granice i kontakt
• teorija vezivanja
• simbioza i separacija
• imidži
• ples i pokret
• tehnike iscjeljivanja
• core vježbe
• vježbe za karakterne obrane
• maska
• Niže Ja
• Više Ja
• karakterne obrane– psihopatska, kruta, simbiotska
• čitanje tijela
• mapa povreda
• transfer i kontratransfer
• mapa svijesti
• resursi
• šok i trauma
• psihopatologija
• pokret, disanje, vibracije, protok
• vježbe glasa
• ples i pokret
• tehnike iscjeljivanja
III. godinaIV. godina
• energetske vježbe
• negativna namjera
• sigurno vezivanje-interpersonalni most
• seksualnost
• trauma i oporavak
• supervizija
• profesionalna praksa
• rad sa sedam segmenata
• rad sa pomagalima valjak, stunjača, bataka…
• rad sa čakrama
• pokret, disanje, vibracije, protok
• autoriter
• rad sa snovima
• fobije
• borderline
• narcizam
• čitanje tijela
• ples i pokret
• tehnike iscjeljivanja
• pisanje teze
• case – završni procesni rad
• hara – dimenzija namjere
• sržna dimenzija
• vanjsko privremeno ja naspram unutarnjeg trajnog ja
• profesionalna praksa – integracija
• rad sa pomagalima valjak, stunjača, bataka…
• pokret, disanje, vibracije, protok
• egocentričnost
• ljubav prema sebi
• seksualnost
• supervizija
• ples i pokret
• obiteljske konstelacije

 

  1. Izvedba programa

 

Nastava škole izvodi se kao četverogodišnji program u kojemu svaka godina prati akademsku godinu i traje 4 modul, to jest četverogodišnji program traje ukupno 16 tjedna.

 

Svaki modul traje 5 dana (subota-srijeda) sa razmakom od dva mjeseca.

 

Uz nastavu u modulima, svaka godina uključuje i rad s mentorima u obliku zadaća te minimalno 12 individualnih terapija sa terapeutom koji radi po metodama CIRa. (ukupno 48 individualnih terapija za cijelo školovanje)

 

Treća i četvrta godina uz individualne terapije uključuju i 8 termina prakse terapijskog rada te 6 individualnih supervizija godišnje (ukupno 12 individualnih supervizija za cijelo školovanje).

 

Uz navedeno, unutar četverogodišnjeg programa polaznici su obvezni odslušati 90 sati anatomije.

 

*ukoliko je polaznik škole medicinske struke, nastava anatomije u sklopu programa nije potrebna.

 

 

  1. Učiteljski tim:

 

Laslo Pinter

Tomislav Senečić

Enesa Mahić

Svjetlana Bukovec

Marina Nardin

Tihana Ilić

Matea Blažević

Kruno Šunjić

 

 

 

  1. Preporučena literatura:

 

Susan Thesenga, Eva Pierrakos: The Undefended Self: Living the Pathwork, Pathwork Press, Virginia, 2001.

Donovan Thesenga, Eva Pierrakos: Fear No Evil: The Pathwork Method of Transforming the Lower Self , Pathwork Press, Virginia, 1993.

Alexander Lowen: Zadovoljstvo – Kreativni pristup životu, O tempora – Udruga za unapređenje kvalitete života, Zagreb, 2012.

Pema Chodron: When Things Fall Apart: Heart Advice for Difficult Times, Chambhala Publications, Boston, 2005.

Jack Kornfield: Path with a heart, Bantam Books, 1993

John C. Pierrakos: Core energetics, Core Evolution Publishing, 1987.

Barbara A. Brennan: Iscjeliteljske ruke, Barka, Zagreb, 1997.

Barbara A. Brennan: Svjetlost se rađa, Barka, Zagreb, 1997.

Thomas Lewis: General theory of love,Vintage, 2000.

Sue Gerhardt: Why Love Matters, Routledge, New York, 2009

 

 

6.  Prijava:

 

Za prijavu je potrebno ispuniti prijavnicu te ju poslati na cir@cir.hr. Za dodatne informacije možete se javiti na mail cir@cir.hr ili na mob 098 288 752 (Svjetlana)

Prijavnica školovanje 2017